Friday, May 11, 2012

Selesai sudah...LEGA

Rasanya dah lama tak menulis,biasalah kan..alasan yang sama...ok sangat paham. Saya suka baca blog orang tapi blog sendiri bersawang he..Baru sahaja selesai membuat pengumuman kepada senarai para pelanggan yang kami berpindah lagi. Pindah lagi???Dengar perkataan pindah tu sangat memenatkan kan...penat lagi kami yang mengemas,mengangkut dan macam-macam kerja perlu dibuat. Tapi nak buat macamana..keputusan perlu dibuat, banyak perkara perlu ditimbangkan. Finally,inilah keputusan kami. Moga ia sesuatu yang tepat. Kadang2 kita fikir ia risiko, tapi ia juga satu peluang. Kat mana kami pindah?? TAMAN IKS KEDA NO.28, PEKAN NAPOH JITRA KEDAH.

Saya dah apply sejak tahun lepas sebelum berpindah di Taman Hosba lagi, akhir bulan 3 baru saya dapat tawaran. Tapi disebabkan perjanjian dengan tuan sewa kedai,kena beri notis 2bulan, saya minta tangguh sebentar nak masuk bulan 5,kalau tidak bulan 4 ni lagi saya dh kena bayar sewa di Keda,belum nak settlekan di kedai lagi,nak inform lagi...huh 2 bulan terkini ini adalah bulan yang sangat memberi tekanan. Tapi muka maintain jerk :P  ye lah kalau kita buat muka tension, muka bermasalah pekerja jadi takut, susah hati. Biarlah kami(saya dan suami) fikirkan jalan untuk settlekan satu persatu kerja yang menanti. So kami putuskan untuk minta rayuan supaya 'effective date' masuk ke iks keda bermula mei ini manakala kedai yang saya duduki sekarang ini saya berikan notis tamat dan memohon agar mereka melonggarkan syarat agar dapatlah duit deposit semula. (entah apalah yang saya tulis nih)Kita masuk secara baik keluar pun kena lah berakhlak, tak gitu..he..imej kena jaga juga. Ye lah kami pindah bukan jauh...xsampai satu kilometer kot...kalau tak buat macam tu terpaksa saya bayar 2 premis sekaligus..oh tidak..kami tak suka membazirkan wang begitu shj(ewah)..rugi la..leh bayaq 2 org pekerja tuh.. Alhamdulillah pihak keda setuju dengan memberi syarat kami confirm terima tawaran premis (berulang2 pegawai tu kata ramai yang mohon jangan lama2 tangguh)...oh tak kami cuma mnta tangguh sebulan shj itu pun bukan kerana duit sewa tapi banyak perkara kena settle. Air,api semua kena daftar baru,diaorang pulak mcm2 pe'el huh(citer lain k pasal air dan api ni,ada perkara nak share) Memang prosesnya lambat,memang sangat tepat keputusan yang kami ambil itu fuhhh sangat lega.

Banyak pulak nak menulis nyer yer..habis tu dah lama tak menaip depan lappy nih(org lain dh guna tab,saya bila lagi yek...sabar..). Sebenarnya mmg nak dok depan laptop nih nak la update blog, semua dah ada dalam kepala tapi bila penyakit malas dan penat datang bertangguh2 la keje. Dalam bulan ini juga lah cek banyak return..huuh bengang,itu orang nyer cek , saya punya cek pon ada kena return..itu namanyer bangang,,oppss..okla tu saya citer bab lain nanti, pengalaman juga tu. Hah banyaknyer janji nak buat..

Banner tak siap lagi...gambar sekitar premis sahaja ok..

::ni gambar after renovation::

::pintu masuk utama::

::my small ofis merangkap tmpt cashier he p/s tmpt ni masih berselerak lagi,fail2 pon tak tersusun lagi dan we will upgrade kerusi ofis tu ek :P::

::Bilik packaging::

::dari bilik packaging ada pintu masuk tempat operasi::

Cukuplah gambar ni dahulu. Kalau perhatikan kami main cermin kali ni. Motif?Sebab tak nak sembarangan orang keluar masuk ye.Sesiapa yang nak lihat boleh lihat di sebalik cermin2 ini sahaja. Terima kasih.

Alamat Baru.
No 28. Taman IKS KEDA
Pekan Napoh 06000 Jitra,Kedah
h/p  0195590656

p/s mungkin ada pelanggan yang keciciran no hp..harap2 dapat mereka mencari kami

No comments:

Post a Comment

Boleh baca ni juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cLosE uP

cLosE uP
kerepek di pack 150gm sebungkus

UNIMART

UNIMART
Salah satu market di Utara

Rak kerepek di UNIMART

Rak kerepek di UNIMART
Bersama-sama merancakkan lagi industri makanan tempatan

Satu beg yang berisi 30bungkus kerepek

Satu beg yang berisi 30bungkus kerepek
beg2 dah siap di ikat dan telah di order oleh pelanggan

Bundle

Bundle
Berisi 5kg kerepek utk mereka yang nak bungkus sendiri